en ska ha tur ibland

Yes yes yeeess...!!! Va iväg på Allum idag med min kära mor och inhandlade de sista inför julmatsbestyren. Vi tog även en liten svängom i några affärer. Hittar på Vila en helt underbart fin klänning. Finns bara en storlek kvar. Lika bra o testa tänker jag! Men nej, den va för stor. O liksom sådär att jag riktigt kunde känna att en storlek mindre skulle bli nästintill ultimat. Men som sagt, det fanns bara en storlek kvar... helvete. Orka?! Bitter bitter. Stackars mamma försökte o försökte me andra klänningar inne på MQ, Veromoda, HM. Men NEJ! "UPP TILL KAMP!!" tänkte jag. Går tillbaka för att fråga om det möjligtvis finns affärer inne i Göteborg som säljer Vila och isfåfall VARS. Den snälla expediten förklarar att det inte finns en "egen" affär, men att de säljs i ganska många olika småaffärer. Jaahaaa....?! Tar mig en svängom i affären igen. Ser en liten ställning där diverse plagg hänger. jag ser KLÄNNINGEN! Går snabbt fram. o JODÅ! MIN storlek! ser iof en gul liten postit-lapp. "Helena 15.00". Fan (iigen!). Men blir samtidigt glad, klänningen FINNS ju faktiskt! helena kanske inte vill ha klänningen?! hann till och med tänka "how to get rid of helena". I shopping och kärlek är allt tillåtet? Frågar expediten om jag skulle kunna prova klänningen, för varför engagera sig o springa runt halva göteborg för nåt som kanks einte ens passar?? "Skulle jag kunna prova den här undanhängda klänningen? Bara för o se om den passar?".. hon tittar förvirrat på mig.."undanhängda?".. jag nickar och svarar osäkert "jaa, den som hänger här..?" "Jaha DEN!! nä den har jag inte hunnit hänga ut igen. Det va igår hon hängde undan den, så ta den du!" Jag har bara EN sak att säga för o beskriva känslan som rentav SPRUDLADE inom hela mej.. (somliga förstår mer än andra..typ dom som såg Sunes Jul på skolan).. BJÄÄÄÄÄLLLEEEERKLAAAAAANG!!!!!!!!!! =)

Nu ska jag hjälpa mamma i köket. Här ska de kokas gröt, rrÖÖdbetter (som jag brukar säga) ska hackas för att till slut bli rödbetssallad, sillen ska läggas in och mina sista julklappar ska slås in och sedan LÄGGAS UNDER GRANEN.


jojjo!!

Kommentarer
Postat av: c a s p e l i h n a

Kikar bara in och önskar Dig en riktigt God Jul! Och passar på att fråga: Vad tycker du är det bästa på Kalle Ankas Jul??

2008-12-23 @ 15:51:59
URL: http://caspelihna.blogg.se/
Postat av: Lotta

BJÄÄÄÄLLERKLANG!

Härligt Hanna! Ja ibland ska man verkligen HA TUR!!! Va roligt! =)

2008-12-23 @ 16:39:27
URL: http://lottanystrom.blogg.se/
Postat av: Josefine

Åh, hanna!! Vad glad jag blir för din skull!! Vill jättegärna se dig i den där klänningen. !! Ha en riktigt god jul!!

2008-12-23 @ 22:35:24
URL: http://josefinehildaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0