Finally!

Är precis hemkommen från jobbet. Ett mastodontpass är avklarat! Dock va de lika kul som de brukar va. En 90årig dam tyckte jag skulle ta o gifta mej snart. "problemet är att jag inte ens har en karl" sa jag. Då sa hon att de inte är så svåra att hitta. Dessutom tyckte hon att mannen ifråga skulle arbeta, vara glad och sist men (enligt hennes mening) vekrligen inte minst, kristen. Han skulle jobba och jag skulle ta de lugnt tyckte hon. Jaa.. inte så svårt o hitta?


det va lite extra mysigt idag, när vi satt o pratade på eftermiddan va de ingen direkt som klagade på nånting utan vi satt o pratade om vad de va glada för. O då säger en liten tant "alltså, egenltigen finns det inget o klaga på.. !" Hahha, o som grädde på moset så sa en aning dement dam till mig "du, du e rätt glömsk du!" när jag inte kom ihåg hur många sockerbitar hon vill ha i sitt kaffe.

Tappade bort min plånbook igår. Panik. Minst sagt. upptäckte detta  när affärerna stängt så kunde inte ringa o kolla om jag glömt den någonstans. Jobbigt, vill ju kunna ta tag i saken DIREKT! Men idag ringde jag mitt mest hoppfulla kort, bodyshop. OCH DEN VA DÄR!! jag blev så himla lättad. Och glad, såklart.


Har köpt några fler julklappar nu. Imon ska de bli fler!!

Tacos hos lotta ikväll... ååååh, jag längtar. ska bli så mumsfillibabba!!


/H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0