let it snow, let it snow

Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det va ju roligt HURRA! Känner att jag e på himla gott humör idag. Mycket är nog tackvare julmusiken som sprudlar ut ur högtalarna, snön som faller på utsidan och kvällens julkonsert på scandinavium. Ska först gå runt lite i Götet, förhoppningsvis julshoppa lite. Eller mycket. Va längesen jag LÄNGTADE till goa göteborg, men nu känner jag att de ska bli SÅ mysigt.

igår kväll visades SUNES JUL i skolan.  Det finns inte mycket som slår den eller hans sommar för den delen. Ett av mina favoritavsnitt måste va Kyrkan. När bilen fryser, rudolf e hysterisk, håkan e kissinödig, mamma karin e toklugn, anna är nervös och sune filosoferar. Julaftonsavsnittet är också bra. Likaså Julgranen. Julbaket. Pappa Rudolf, de finns liksom inte ord som går att beskriva honom. bara helt jävla tokrolig! O håkan går inte av för hackor han heller. Vrång, lurig, skrikig, busig. VARFÖR GÖRS DE INGA SÅNA JULKALENDRAR LÄNGRE?! Det va hursomhelst en helt SJUKT rolig kväll. Mysigt initiativ. Ska tydligen bli mer sånt nästa termin. De va gött o piggas upp. Det va precis va jag behövde! Lite sköna skratt. de blev en härlig avslutning på en inte lika härlig dag.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0