Hon vill ha puls

Allmänt känt i Längan är att helg är lika med torsdag till söndag. Dags för summering. Vi firade alla hjärtans dag i goda grannas lag. Tre rätters middag. Jodå. Det går bra. Familjen alltså. Vi kan väl konstatera att vi kompletterar varandra, så att säga. Den dagen vi kan göra nåt tillsammans utan att de blir en himla massa tjöt, den dan e de nåt knas på g. För vad vore en sammankomst utan gnäll, bitterhet och tjöt? Inte våran korridor iaf! Och jag gillar det faktiskt. Familjen alltså.

Fredag? Tentan ja. Svårt o säga. Det var galet fint väder iallafall. Alltid positivt! Hmm.. den är gjord nu. Det är huvudsaken. Glad gubbe.

Va ute o sprang i lördags. Min hjärna fullkomligt skriker Du orkar inte mer. Stanna Hanna. SLUTA SPRING! Lägg av nu. Du är trött. Väldigt trött faktiskt.. Kämpar mig flåsandes framåt och tanken av o stanna, pusta ut och börja gå är himla lockande. Men för en gångs skull struntade jag i hjärnans dumma förmaningar och tänkte istället Detta går ju som på R Ä L S... du är sjukt bra! O faktiskt, det va jag! En himla skön löprunda blev det. Så ja. Jag vill ha puls. Defenitivt. Saker faller liksom på plats när jag tränar. Det röriga pusslet i huvudet får på nåt sätt struktur. Jag kommer underfund med saker o ting. Inser saker. Jag gillar o träna. Jag gillar när pusselbitarna naturligt läggs där dom ska. Så det så.

Jag kan inte annat än o hålla med tidningarnas löpsedlar o säga att melodifestivalens utgång i lördags blev lite av en skräll. Jag måste erkänna att jag faktiskt gillade Andra generationens bidrag. Den me kebabpizzan. Själva texten e la tveksam, men musiken va sjukt skön. Carola till andra chansen. Ola också. Ja men de får gå som de går. Det som gör att jag förväntansfullt bänkar mig framför tvn på lördagarna är faktiskt allas vår B.G. Björn jävla Gustafsson. Me like. Me dont like lika mycket va iof hans framträdande i gårdagens avsnitt. Men va fan gör det? han e het som få.

En annan man vars repliker är oslagbara är Pappa Rudolf. Sunes pappa. Han e så galet bra. K L O C K R E N! "Saltet, FORT. GE MEJ SALTET....!!!" Har en pretty obvious förkärlek till Sunes sommar, men Sunes Jul har sina godbitar! jojjomen! På Youtube finns ju både ett o två klipp med oslagbara kommentarer från fadern. med stort F. Pappa Rudolf alltså. Tamejfan. Dagens klipp utan tvekan i hans ära: http://www.youtube.com/watch?v=r6INW-Lqgs8

Den spontana utgången i lördags blev för övrigt galen.



Punkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0