It's a big day coming (NOT today, tomorrow)

Alla hjärtans dag. Ja, vad ska man säga? i detta exakta nu hade jag nog vart i full gång med förberedelserna kring olika små händelser som jag skulle överraska min käre  med under dagen... OM det nu hade vart så att jag haft någon kär. Nu är inte fallet så. I GP kan man läsa om olika kärlekstips från läsarna. Det finns även en liten faktaruta kring alla hjärtans dag, där diverse begrepp reds ut. Bland annat säger en folklivsforskare följande "Då får man ett legitimt tillfälle att visa vad man känner för någon utan att riskera att kallas fåntratt".  VA?! Jag tycker snarare det är tvärtom. Jag skulle gladeligen och till stor del också bittert kalla min pojkvän (om de nu hade vart så att jag hade nån) fåntratt om det visade sig så att den ENDA dan på hela jävla året då han kunde vara ett uns romantisk va just när alla andra kommersiella hjärtan firar. Nä, försöker och inte låta bitter nu. Men faktiskt? "Ett legitimt tillfälle?" När man i kär i nån så spelar det la ingen roll vilken av årets alla 365 dar de e? Alla dagar är väl lika "legitima" då det handlar om o visa uppskattning för den man älskar? Orka. Orka så kallade expertutlåtanden.

Av nio som bor här i min lilla korridor, så är en upptagen. En annan ska på dejt. Lucky you. Resten, plus en extra familjemedlem, ska ha en mysig trerättersmiddag tillsammans. Lucky me.

Ojoj, klockan tickar iväg! Gotta go. Som sagt, Big day coming imon! Jag känner mig laddad. Förberedd. Redo. Ge mej!



Punkt. För nu.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nu skall vi inte vara bittra på en sådan här kärleksfull dag! Kommer hålla tummarna för dig imorgon, tror att du kommer klara det galant!!

2008-02-14 @ 13:53:05
Postat av: Sandra

lycka till på tentan! =)

2008-02-15 @ 08:14:51
URL: http://saandi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0