Runaway Train

Somliga anser att jag tydligen skriver roligare när jag är bitter, irriterad, arg, fly förbannad, rosenrasande. Somliga. Nämner inga namn men pseydonym funkar la? HB. You know. I know you know! 
Joo, men på tal om ett RUNAWAY TRAIN så va  det då rakt inte ett sådant jag satte mig på förut. Nej. Nej. För det första, det regna som FAN. bara en sån sak gör ju att humöret dalar. Ofantligt. Dessutom är tåget försenat. Det är galet mycket folk. Alla e trötta. Alla vill att tåget ska rulla iväg.En så kallad önsketanke. Först femton fina minuter efter avsatt tid lämnar öresundståget göteborgs central. Nåväl tänker jag. Jag e på tåget. jag har musik i öronen. Tack vare K! tack för lånet av hörlurarna. Du är guld. Dessutom ska denna KG (K-Granne) hämta mig vid tåget. LYX. Minst sagt. Jag trodde allt va frid o fröjd. Men eftersom tåghelvetet startade försent från göteborg, hamnar vårt relativt snabba tåg bakom ett sjukt långsamt tåg. Kungsbackapendeln. ORKA! Så vi får tuffa på. Sakta. Men antagligen säkert. Det börjar dra i smilbanden igen när vi e i Kungsbacka o lämnar pendeln bakom oss. Höjer volymen på min "pålåtar"spellista. Kan nåt mer gå fel?? Jo, faktiskt! Det är nåt fel med några stoppsignaler längs spåret. Så vid det kända Väröbruk får vi stå i kanske tio minuter. Ni som inte känner till trakterna känner kanske heller inte till det fina med Värö? Jo, Värobruk är ett pappersbruk. O vet ni va de luktar där? RÖTET JÄVLA ÄGG! eller nåt i den stilen. De luktar inte rosenbuskar iaf. Fy fan säger jag. Höll på o avlida där ett tag. Fatta vilken doft!!! O där e man fast.

Många som känner mej tror nog att de sista jag skulle vara, efter denna tågfärd , e o va på. Men tro de eller ej! Jag ÄR på för Black and White fest som få alltså!! hehe. Annars hade jag vart aaasav o liksom "ooorka".. solen sken i varberg. K o S väntade i bilen. O jag hade BRA musik i lurarna. Går bra. E lite förvånad själv att jag, TROTS alla motgångar, e sugen på utgång. jag e nöjd.

Men nu e de dags för middag o sen BnB. hehe, nu kom fredagslåten också. haha, galen kväll på G? Vi får väl se. E fortfarande lite öm i min hals. De får bli morgondagens problem!


tack E för mina underbart finfina rosa naglar!! Dom e finast. And so are you =)



Punkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0