The name of the game

Jo. Jag är typ sjuk. Eller ja, sjuk och sjuk. Som jag läste idag i den trevliga boken Vetenskapsteori för nybörjare så handlar det ofta om att specificera (hmm, stavning?!) definitionen. När jag säger sjuk menar jag sjuk i den bemärkelsen att jag inte kan exempelvis träna. O nu då när jag har ont i min hals så är det nej tack till träning. Tråkigt nog. Att de blev både fotboll och siming igår kan ju ha bidragit till dagens halssmärtor. Men jaja, alltid trevligt med en anledning till o slappa. Kolla på film. Riktig tjejfilm. The Holiday. Jude Law. Ge mej?

Har faktiskt vart i biblioteket idag. Läst. Ja, de va la bra. Det e la änna därför man e där? Men på nåt sätt är det SÅ mycket enklare o få saker gjorda när man är nån annanstans. Nån annanstans än hemma. Nån annanstans än där man kan sätta sig vid en datorn istället för att läsa om hermeneutik, deduktion... och så vidare (som Roland i Torsk på Talinn hade sagt).

Diskussionen kring köksbordet vid kvällsmaten kretsade kring sommarjobb och äventyr. Karro ska jobba på Östergården, Sandra vill "sola, bada och supa" (Andersson, Sandra 2008).. Sebastian däremot, han ville banne mig (enligt honom själv) hitta på nåt riktigt spännande. Han vill baka bröd! Jojjomen. Vi fick förklarat för oss att det handlade om bröd from scratch. Bra tycker jag. Kreativitet är något positivt. Nybakat bröd också! Men va vill då jag göra...? bli brun? Nja, ett jobb vore väl på sin plats.

Fick btw låna en bok av vår bagarewannabe. Boken om det ökända Spelet. Så även namnet på boken. Spelet alltså. Det ska bli spännande att själv få ta del av gossarnas knep för o få små flickor på fall. jag måste erkänna att jag är lite rädd. Rädd för att komma på mig själv när jag läser "precis SÅ är de ju!!" Att i varenda mening känna igen sig, bli arg på sig själv och inse att det är precis såhär vi är. Jaa, det är med blandade känslor jag tar mig an detta, enligt många, mästerverk. återkommer med djupgående analys a long the way, så att säga,  eller bara ren o skär "ÄR VI SÅHÄR LÄTTLURADE?!?!?" Återstår o se va de e för name på detta game. Om de nu finns nåt. Och det räcker ju faktiskt med att öppna boken. Där står det med stora vita bokstäver på svart bakgrund. Hata inte spelaren, hata spelet. Jag är såld. Jag är övertygad. Den här boken kommer att slukas.



Punkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0