just in time

Dagen började med en promenad me Löddahöölet. Vi bestämde dejt vid rondellen kl 8.58! Flashback sommaren -08, då det på fyllan bestämdes tid för morgondagens strapatser. Ambitiöst skulle jag minst sagt vilja uttrycka det..! Och dessutom.. Planering is the shit. so was die sommer..!

Hursom, när jag närmar mig rondellen tänker jag "undra om lotta har väntat eller om jag får vänta på henne?" o när jag e precis framme ser jag en svartvit mössa komma guppande på andra sidan trädet. Vi matchade PERFEKT! o klockan? 8.58.. Jodå! klockrent (ja, nu tyckte jag att jag va himla fyndig!) helt enkelt..!!! eller som vi sa i somras, "urstädat".

När jag kliver av tåget här i vbg efter sisådär en helgs vistelse i Götet, så infinner sig alltid en speciell känsla. En känsla av att this is home, på nåt sätt. Igår var känslan något åt motsatt håll. När jag precis ska gå över rälsen inser jag att mina precious vantar inte är med mig. Dom är kvar på tåget!! PANIK! som tur är va så va de  nåt dansk tjejlag som skulle på å o dom hittade inte vars dom skulle sitta så halva gänget var på tåget och halva lite överallt på perrongen. Himla bra alltså.. annars hade mina sköna vantar tuffat vidare mot syd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0