Solen i ögonen, Film om Lasse W

   

En film! om Lars, allas vår Laaars... men va.. hmm? kan de bli bra? ja jo...tydligen så har denna film/dokumentär om L W premiär den 28 november. Såhär står de på United Stages hemsida:

Solen i ögonen är en dokumentär- och konsertfilm om Lars Winnerbäck, inspelad under sommarens succéturné i Sverige. Lars Winnerbäck är idag Sveriges största manliga rockartist. Ändå skrivs det sällan om honom i tidningarna, och han är i stort sett aldrig med i tv.

I filmen Solen i ögonen (efter titeln på en av hans låtar) låter han för första gången ett dokumentärteam komma honom in på livet. Vi möter honom backstage, på scen och t o m på en låtskrivarresa till Berlin. På konserterna framför han en lång rad av sina mest kända låtar, inklusive den Grammisbelönade Om du lämnade mig nu tillsammans med Miss Li. Samtidigt visar filmen också en artist som brottas med sin roll som hyllad rockstjärna och som plågas av pressen inför konserterna och uppmärksamheten. 


Den kommer o visas på lite olika biografer runtom i landet.. för o veta lite mer, kolla här o klicka dig fram till Lars Winnerbäck :) Jag har dock inte riktigt skapat mig en uppfattning om detta är något positivt, eller om de bara e nån slags kommersiell blajja? Kanske kommer den, i stil me Mamma Mia! att visas med så kallad Sing-a-long version. Nää, nån måtta får de lov o va. Eller? Jag ställer mig, precis som Filip och Fredrik, frågan, BRA eller ANUS? Får la helt enkelt vänta med ett uttlåtande tills efter jag sett den! Om den kommer visas i vårt fina lilla varberg, vill säga :) o btw.. Dbv.... haha, förkortningar alltså!! :)




På tal om musik så hörde jag denna låt me Anna Ternheim idag. Mycket bra! ...Hon och Melissa Horn påminner om varandra. Anna turnérar efter årsskiftet och kommer till Göteborg nångång i januari och sen även i februari. kanske ska överväga o se henne? Hade vart nice =)

 
What have i done



Gillar piano... det är på nåt sätt så känslofyllt. Kan låta så dramatiskt, så tragisk, så glatt, så beskrivande.
 
Djupa ord, såhär på tisdagskvällen, men en bra låt e en bra låt! Det kan man inte sticka under stol med!



jetzt ist es OVER AND OUT für mich. Ich bin müde...

Tchüss, alle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0