Es ist Sonntag und die Sonne scheint

Det kan ha vart..eller nä, det VA den Bästa söndagsförmiddan på LÄNGE!

Igårkväll bestämde jag o Lovan att vi skulle ta en morronpromenix. Klockan ringde vid kvart över åtta, och halv nio tog vi klivet ut i kylan och den härliga luften. En skön sväng ner till kurorten, strandpromenaden och förbi fästningen. Jag blir tokglad av de här underbara vädret alltså. Mitt upp i allt snack och promenerande kläcker lovan idén om att käka frukost på hotell Gästis. Såna där spontana grejer gillar jag! Sagt och gjort, vi styrde raskt stegen mot Gästis och frukostbuffén. Lite lyx i tillvaron måste man ju ha. En helt perfekt söndagsförmiddag. Nu väntar plugg! JAG KÄNNER ATT EFFEKTIVITETEN flööööödaaaar...! ÅÅh, jag gillar o vara såhär glad! =)

Det har vart en jättego helg alltså..nästintill ULTIMAT! igår städade jag hela förmiddan, det va verkligen nödvändigt och fräscha upp placet. Även om de tar lång tid så e de bara såå jäkla skönt när de e fint här hemma. Jag pluggar mycket bättre då också. Det blev även en lång härlig promenad längs strandpromenaden. ÅH VA VACKERT DET ÄR! Skönt o va ute själv o bara njuta o tänka på allt o inget. På kvällen va vi hos Lotta, tjöta, spela "hur fan visste du de?!" och drack nåra glas vin. Hemgång vid elva, somnade vid halv tolv.. jag gillar såna kvällar!

Nytt begrepp i vokubuläret är Gäsp-mode och en av helgens höjdpunkter va, i stil me Valen från idol, att både prata och sjunga på Valiska.

Ett låttips såhär på söndagen kanske?! The Cure me Friday i'm in Love  (Palmens bidrag i veckans idol...)

 



Och i vanlig ordning blir det innebandy diesen abend. perfekt avslut på en helt perfekt helg!


//Hahaaoolet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0