tankar på kvällen

Fick ett härligt brev idag på posten. Lönebesked. Sånt gillar jag. Pengar är trots allt en förbrukningsvara och lite extra i plånboken, ja, det är defenitivt positivt!

Och på tal om pengar..har jobb inbokat på fredag. Ett gigantpass. 7-17.30. Men det ska bli sjukt kul, de va ändå ett tag sen jag va där nu. Dom gamla e såå himla underbart härliga. VIsst, ibland blir man irriterad och det är inte så himla mumsigt jobb alla gånger.. men i slutändan e dom bara så goa. Fick några timmar på söndag också. Gött!! Kanske blir adventsmys? Om inte annat får jag la se till att det blir så. Tycker om när personalen tar sig tiden att sitta ner o tjöta lite med dom. Så det försöker iaf jag göra. Tror det uppskattas också, från de boende alltså. Något JAG uppskattar är iallafall o sätta på lite go dansbandsmusik o ta mig en svängom me die alten Menschen. Eller spela Fia. Eller kolla på Emil i Lönneberga. Eller bara ge dom en kram. Hur skön känsla är det inte o göra något som gör att dom skrattar, klappar händerna, sjunger med, är glada?! Nä, det ska helt klart bli ett kärt återseende.

Skönt o inte ha några föreläsningar imon. Förhoppningsvis kan jag vila bort den här jäkla förkylningen. Kanske blir en sväng på stan också? Borde införskaffa någon slags julbelysning. Och kanske nåt nytt i klädväg? Nåt o ha på lördag? Who knows vad som händer... en dag FULL med överraskningar. Ironin ekar.. Men vem vet?!?  tänk om de blir så?! EN superdag utan dess like!! Haha, wihoo!! Jag har världens grymmaste dag framför mig...!!!

Imon är det dessutom DAGEN D!!! Det är DEN 27 NOVEMBER!!! ALLT KAN HÄNDA!! o glada färger ska de va också! Se det som en uppmaning, ta på dig nåt riktigt färgglatt imon =) det ska jag göra. Kanske även göra något oväntat?! Gå åt höger istället för vänster? Ät fil istället för yogurt till frukost? Listan kan göras sjukt lång alltså. O de fina är, det finns INGA begränsningar! O om du e glad, då kan du ju faktiskt göra andra glada.. va sägs om att Le mot alla du möter på stan? ge extra dricks på fiket? Skicka ett gulligt sms till de som betyder något speciellt i hjärtat? Låta någon gå före i icakön?

Livet är inte mer färgglatt o spännande än vad man gör det. Speciellt inte när nu när vintermörkret tränger på! Värm dig själv, och värm andra!! =)



Nu ska jag läsa bok och tända lite ljus ... =) VÄRME ÅT FOLKET!!

gemütlich! 



Sov gott!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du, imorn är det 27 november alltså! =) nåt som bara flög ur mig där i somras.. :)

Du har helt rätt! Livet blir inte roligare än vad man gör det till!

sov gott!

2008-11-26 @ 22:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0