Hälsopromotion

Snart har jag läst ett och ett halv år på högskolan. O lika länge har jag snart bott här i Varberg. Trivs jättebra! Med allting. Med plugg, vänner, Varberg.. allting! Trodde inte att jag skulle gilla utbildningen så mycket som jag faktiskt gör.

För er som inte vet pluggar jag ett treårigt kandidatprogram som heter Managment och Hälsopromotion. Det är en kombination av ekonomi, ledarskap och hälsa. Vad är hälsopromotion, undrar många? Defenitionen är:
Hälsopromotion är den process som möjliggör för individer, organisationer och samhällen  - att öka kontrollen över de faktorer som påverkar hälsan - och därigenom förbättra den


Utgångspunkten är att fokusera på det friska! På HV's hemsida står det följande om vår utbildning;

Ett gott ledarskap innebär bland annat att kunna leda, organisera och kommunicera. Viktiga grundförutsättningar för en hälsosam arbetsmiljö är ett hälsofrämjande ledarskap som skapar engagemang och uthållighet hos medarbetarna. Genom att skapa friskfaktorer i organisationen, i arbetsgruppen och arbetsuppgifterna snarare än att leta riskfaktorer skapas friska, utvecklingsbara och lönsamma organisationer.

Jahaja! Fina ord det där... men jag tror defenitivt att det är en vinnande kombination.


Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

jag håller verkligen med dig.. men blir så glad av lush och deras förger och dofter.. för att inte tala om de klockrena innehållet=)

2008-10-29 @ 21:50:11
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: antonia

Hoppas allt är bra med dig:) söt blogg!

2008-10-30 @ 13:12:45
URL: http://xpresscocoo.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kolla in BuyorSell.blogg.se, där kan du annonsera GRATIS! Du kan ju också fynda bland alla annonser som ligger ut i bloggen nu.

2008-10-30 @ 13:38:38
URL: http://buyorsell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0