Världsproblem

Jag och Maria förenar ofta nytta med nöje. Exempelvis brukar vi starta våra pluggdagar med en mysig och härlig frukost ihop. Då lättar vi våra hjärtan o tjötar i nån timma för att senare helt (haha, ambitioner är bra har jag hört!) kunna fokusera på nyttan som skall göras. detta har vi hållt på med ett tag och aldrig tidigare har jag upplevt det jag idag, sådär kring åttasnåret, fick uppleva! jag kan milt förklara det att jag fick en smärre chock när jag inne på Kvantum upptäcker att mitt och Marias underbart goa "frukost-sen-plugg-bröd" ännu inte bakats! frågor och funderingar susar omkring i huvudet likt Virvelvinden på Liseberg...exempelvis, - VAD HÄNDER PÅ BYGGET?! Man ska tydligen försöka tänka rationellt o stressade situationer, så jag börjar febrilt se mig omkring i hyllorna för o se om något annat bröd möjligen skulle kunna falla mig i smaken.. Det visar sig att det är i stort sett INGET bröd som blivit färdigt.. förutom ett... Flerkornslimpa.. Såg helt okej ut, men inget mer.. O ja, det är ju faktiskt inte så mycket att välja på. Flerkornslimpa it is! Och såhär med facit ihand kan jag känna att det va nog lika bra, för jag är verkligen inte bra på o ta såna där snabba beslut. Kan liksom hålla på o älta i evigheter i stil med höger eller vänster??! Korven eller brödet?? KOOORVEN ELLER BRÖÖDET?!?


Väl hemma hos Maria väntade nybryggt kaffe, gott sällskap och plugg (i lagoma doser förstås...). Och brödet får godkänt. men ja, nästa gång hoppas jag innerligt att vårt kära bröd är det första som bakas! Nån slags prioritering måste dom ju ändå ha?



/H

Kommentarer
Postat av: Svar från Amanda =)

Hallu!

Nej men va roligt att du skickade en kommentar! Att jag läser hälsopromotion stämmer fint! Jag går första året nu, så det är mycket färskt,men defintivt roligt! Dock har man väl mycket att vänta sig också :) Jag har faktiskt hört talas om din utbildning, och tror kanske till och med vi kan ha samma lärare, för han pendlar mellan Varberg och THN har jag hört! :) Jag trivs annars bra med utbildningen, kanske inte riktigt som jag förväntat mig från början,men utbildningen har ändå gett mig ny inspiration! :) Hur tycker du om utbildningen i Varberg då,o vilket år går du? :)



Ha de fint!/Amanda

2008-10-28 @ 20:39:10
URL: http://mandizone.blogg.se/
Postat av: Loootha!

haha! VAD HÄNDER PÅ BYGGET EGENTLIGEN!?

Sa ni inte till bagarna att dom måste keep the fire alive för att ni ska fixa plugget :)

natti natti!

2008-10-28 @ 22:43:02
Postat av: Eva-Lis Andersson

Hej på dej Hanna. Förstår att du trivs och har det gott i Varberg. Hittade dej på Saras blogg. Det där med bröd måste du väl lärt dej på Timmerslätt. Puss på dej gumman. Från världens bästa Eva-Lis.

2008-10-29 @ 09:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0