Live in concert

Sedan turnépremiären på Camp Nou i Barcelona har man diskuterat, hänförts, fascinerats och ifrågasatt U2's scenspektakel The Claw. "Jävlar" och "Wow" va väl de första orden som slank ur min mun när vi entrade Ullevi igårkväll o beskådade en gigantisk klo i bortre änden av planen. Och jag måste säga att förväntingarna som såväl media som vi själva byggt upp inte annat än slog in. Med råge! VILKEN KONSERT! Ett sånt skönt jäkla drag och en GRYM show. En upplevelse. Kan man säg. Kul o ha sett ett av världens mest omtalade band. Inte enbart för sin musik utan även för sitt engagemang i tredje världen, miljön och för, lagom pretentiöst, fred på jorden. Kan iof diskuteras hur miljövänligt det är o köra runt med 120 (rätta mig om jag har fel?) lastbilar som fraktar The Claw runt halva jorden. Men men. Blev sjukt jävla ASGLAD (milt uttryckt) när min favvolåt New Years Day kom. Lyrisk kan nog beskriva det. Typ.

För att så fint fortsätta i U2anda kan man säga att de va en beautiful day. Vi begav oss mot Götet vid fyrasnåret då vi checakde in hos Jossans bigsis Lousie där musik och dryck varvades med halvmysko samtalsämnen (stackars Niklas, inte lätt o umgås me fem tjejer). Senare gick vi i samlad trupp mot Ullevi med ett Pitch Stop på RumpanBar. Mat i magen är minst sagt nödvändigt då de vankas konsert, alltså.

Pricken över i, grädden på moset, ketchupen på pommes va att Gos plockade upp oss i Götet rfter en sjuhelvetes bra konsert och tryggt fraktade oss ner mot Varberg. Alltid gött o somna i egen säng! Med bästsällskapet :)

U2 va de ja!              

1/3 av the gang        Niklas o Joss

Ingång

Bono o Co in action

Utgång




Det va änna Kuuuul..E!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0