T-day och bojkott

Jomenviisst e de sååå... Idag, klockan 15.00 sitter jag nere på skolan i stora hörsalen och förhoppningsvis känner känslan "de här kommer gå vägen!" . Det är TENTADAG! hmm, borde plugga o inte skriva här.. men pauser är ett måste! ska plugga fram till halv ett eller nåt, bestämde jag o lotta igår. Och ett beslut är ett beslut! Sen får de bli promenix så allt faller på plats.

Igår hemma hos Lotta så kom diskussionen om Arifs kaffepriser upp på tal. Lotta  och Jossan gjorde en fin beräkning och kort och gott, OCKERPRISER!!! Bojkottning på G? Lotta dammade av termosen och markerade klart o tydligt, genom att ta med sig eget kaffe, att detta INTE är okej! Imorse när jag käkade frukost ser jag en blå fin termos stå på köksbänken. Jag tittar på Peter. "Ska du ta me kaffe till skolan??". Svar positivt! Ska även JAG slå slag i saken och plocka fram min termos (som hitills bara använts till varm oboy) och förena mig med kämparna som vägrar dyrt kaffe?! DET FÅR BLI SÅ! jajjeeemeeen...! (en härligt skön slogan måste ju kommas på alltså. vad är en symbolisk aktion som denna utan en SLOGAN?! INGET! typ som korv utan bröd, som cykel utan styre, som höger utan vänster.. osv!" kankse kommer bli det nya? "Åååret vaaaa.... 2009... och de va då studenterna började ta med sig kaffetermos till skolan!". Undra va en skvätt mjölk kan kosta i caféet`? MINST fem spänn skulle jag tippa.. så atte... får nog bli att mjölken hälls i redan i termosen. SMART! vet ni va som e ÄNNU smartare? Om man värmer den litegranna innan. Aaaa veeeeeessst....!!


efter att vi sett drömkåken igår bestämde vi oss dessutom för att vägra vara brudar som förvirrat tittar på en hammare och undrar varför skohoet ser så konstigt ut. Vi ska LÄRA oss saker. VÅGA göra saker. TA TAG i saker. VILJA saker. VI ska bli HÄNDIGA HELT ENKELT!!! KVINNOR KAN, KVINNOR KAN! så det så!

gillar denna! dock va musikvideon skyddad, så de får bli en alternativ version med lyrics. GRYM låt, grym text, o himla bra video.
 



//H

Kommentarer
Postat av: Josefine

Spana in min OCH lottas blogg. Idag är det kaffets bloggdag :) Lycka till sen på T.

2009-01-07 @ 11:57:51
URL: http://josefinehildaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Lotta

HÄRLIGT HANNA!!!

Bojkott av kaffe it is! =)

Nu får det va slut på det här OCKERIET! Arif kan ta o skita sig i näven! haha!

Kvinnor Kan!

Stort Lycka till på tentan tjejen!

Puss hej!

2009-01-07 @ 12:01:37
URL: http://lottanystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0